Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимирської міської ради

«Рушничок»

Група «РУШНИЧОК»

З дітьми працюють вихователі Мотика Світлана Андріївна та Радюк Наталія Вікторівна.

Помічник вихователя Борис Тетяна Степанівна.

 

Віртуальне знайомство з групою "Рушничок" за посиланням  https://youtu.be/_rb44EqI9HY

 

Педагогічне кредо групи:

«Чудеса заховані не в методиках, а в самій дитині, однак потрібно мати відкрите серце, щоб це побачити».

 

 

 

Шановні батьки! Дитинство –  найсприятливіший час для розвитку творчих здібностей дітей. 

Для Вас  - декілька порад!

 

Шановні батьки! Пам’ятайте про роль спорту у вихованні дітей!

Хто здоровий, той сміється

Все йому в житті вдається.

Радість б’ється в нім щоднини

Це ж чудово для дитини!

 

Спорт для дитини в дошкільному віці дуже важливий, адже це етап виховання, який сприяє не тільки повноцінному розвитку малюка  але і зміцненню його здоров’я.

Саме в ранньому віці у дитини закладаються звички, формуються інтереси, починає формуватися характер і основи особистості, тому до занять спортом малюка потрібно привчати починаючи з раннього віку.

Значна роль у залученні дітей до систематичних занять фізичними вправами відводиться сім’ї. За образним висловом А. С. Макаренка «Батьки повинні обладнати для дітей спортивний шлях. Фізична культура має міцно входити у повсякденний побут сім’ї, і так, щоб батьки і діти не тільки виконували ранкову гімнастику, а й знаходили час для пішохідних походів та прогулянок, спільних ігор».

Важливе завдання закладу дошкільноїосвіти та сім’ї – створювати умови, які спонукатимуть дітей до рухової активності, сприяють розвиткові природних видів рухів. Необхідно навчити дітей ходити в одному напрямку рівномірними кроками, зберігаючи рівновагу, виробляти вміння орієнтуватися в просторі, привчати самостійно лазити по драбинці і злазити з неї, відштовхувати м’яч під час вправ, сприяти прояву дітьми рухової активності у різних видах самостійної діяльності. 

За можливістю батьки можуть вдома облаштувати  дитячі спортивні куточки, обладнати їх дрібним фізкультурним інвентарем: м’ячі різних розмірів, обручі, палиці різної довжини, скакалки.

У системі фізичного виховання обов’язковим є проведення загартовуючи процедур, спрямованих на підвищення опору організму дитини до негативних факторів  зовнішнього середовища. До комплексу загартовуючи процедурвходять: загартування повітрям, обтирання водою, обливання ніг, обливання під душем, купання, загартування під сонцем.

До найбільш поширених та раціональних заходів загартування організму дитини належать дотримання відповідного температурного режиму в приміщеннях, де перебувають діти та їх систематичне перебування на свіжому повітрі. В зимовий період температура в приміщеннях має бути не вища, ніж +19-21оС.

У будь-який період року малюки повинні перебувати на свіжому повітрі - взимку не менше як 2,5-3 год., влітку - майже весь час.

Поєднання рухів з впливом повітря – ефективний засіб загартування організму дітей. Тому велике значення має проведення фізичних вправ ранкової гімнастики, рухливих ігор та вправ спортивного характеру на свіжому повітрі.

Ось деякі переваги, які отримує дитина, коли починає займатися спортом із раннього віку:

  • дитина регулярно виявляє фізичну активність, тому в старшому віці вона має кращу фізичну форму;
  • дитина розуміє важливість командної роботи й узгодження дій;
  • дитина стає сильнішою, частіше схильна до здорової конкуренції, ніж до покірності;
  • дитина вчиться поважати тих, хто навколо;
  • дитина стає більш товариською, частіше вступає в контакт з іншими людьми;
  • у дитини підвищується самооцінка;
  • дитина здобуває життєвий досвід, потрапляючи в різні життєві ситуації та вступаючи у взаємодію з іншими людьми;
  • дитина розуміє важливість наполегливої праці.

Регулярні заняття спортом – це не тільки запорука гарного настрою і гарного самопочуття, але й шлях до досягнення поставлених цілей  і формування характеру дитини.

 

Шановні батьки! А чи знаєте ви, що і як читати дітям віком від 4 до 6 років?

«Читання – це віконце, через яке діти бачать, пізнають світ і самих себе».

В. Сухомлинський

У період з 4 до 6 років дитина швидко дорослішає, а разом з нею дорослішають і її книжки. Для цього віку підійдуть повчальні казки, українські та зарубіжні казки, енциклопедії для дошкільнят, перші довідники, збірки віршів. З такого віку дитина може сприймати художній твір тільки на слух. Для її кращого сприйняття слід читати малюкові. Всі ми мріємо, щоб наша дитина виросла мудрою, доброю і щасливою. Для того, щоб мрія збулась, є спосіб – читаймо дітям!
Правила читання дітям:

Наукові дослідження підтверджують,що читання дитині в голос:

  • створює міцний зв’язок між дорослими і дітьми;
  • забезпечує емоційний розвиток дитини;
  • розвиває мову, пам’ять і уяву;
  • вчить мислити і зосереджуватись;
  • змінює почуття власної гідності і вартості для батьків;
  • розширює світогляд;
  • полегшує навчання,сприяє успіхам у школі;
  • утверджує в свідомості дитини моральні цінності;
  • полегшує процес виховання;
  • запобігає появі залежності дитини від телебачення і комп’ютерів;
  • допомагає протистояти загрозам з боку масової культури;
  • прищеплює навички читання і здобуття знань протягом життя.

Ніхто не народжується читачем, читача треба виховувати, щодня читаючи дитині для задоволення.

  • Започаткуйте ритуал читання в голос своїй дитині 20 хвилин щодня.
  • Якщо дитина просить – перечитуйте по кілька разів книги, вірші, які їй особливо сподобались.
  • Дозволяйте ставити запитання, повертайтеся до вже прочитаних сторінок.
  • Уникайте поділу на книги для дівчаток і для хлопчиків. Так звані «книги для дівчаток» варто прочитати, поки ще хлопчик не почав соромитись «дівочої літератури». Для нього це буде знайомство з маловідомим йому світом емоцій.
  • Будьте прикладом – діти повинні бачити батьків, захоплених читанням книг, газет і журналів.

Навички читання і любов до книг необхідно виховувати з раннього дитинства. Не упустіть шанс своєї дитини!

Читати дитині вголос сьогодні важливіше, ніж будь-коли:

  • стрімко росте кількість інформації і знань;
  • хто не читає – той не встигає за стрімкими змінами, які відбуваються у сучасному світі;
  • зв’язок з батьками, зміцнений читанням, дає дитині силу протистояти багатьом спокусам і загрозам.

Якщо ми хочемо жити в країні мудрих, вихованих і культурних людей, подбаймо про те, щоб щоденне читання в голос стало в пріоритеті в нашому домі, дитячому садку і житті дитини. Адже, читання - це ключ до знання і досягнення мети. А знання – це ключ до успіху і прогресу громади і суспільства.

Для читання в голос обирайте відповідні книги, які:

  • цікаві для дитини;
  • написані або перекладені гарною літературною рідною мовою;
  • допоможуть навчити дитину раціонального мислення;
  • вчать поваги додитини, людини, інших істот, законів і норм життя;
  • пропагують позитивні і гідні вчинки, вчать толерантності;
  • пристосовані до вразливої психіки дитини: не породжують страхів, не несуть занепокоєння і невпевненості;
  • формують позитивне ставлення до світу і виховують віру в себе.

Щоб читання приносило задоволення і реальну користь, потрібно дотримуватися простих, але важливих правил:

  • Якщо ваш малюк не хоче слухати, то не потрібно його примушувати, оскільки це не принесе ніякої користі. Спільне читання книг має приносити максимум задоволення, а не бути непосильною ношею.
  • Не зловживайте часом! Як правило у віці від 4-х до 6-ти років – 20-25 хвилин поспіль. Це середні показники, а ніяк не нормативи. Ви повинні підлаштуватися до потреб вашої дитини. Читання книги дитині на ніч, повинне приносити взаємне задоволення. Якщо ви себе просто змушуєте читати, щоб виконати щоденний план, це не принесе ніякого задоволення вашій дитині. Відомо, що малюк дуже відчуває емоції своїх батьків, тому читання книги має відбуватися за позитивного настрою і приносити максимум задоволення.
  • Відбираючи книги, орієнтуйтесь на вподобання вашої дитини.
  • Не обирайте страшних книжок, що розбурхують уяву.
  • Рекомендується читання книг обома батьками, що сприятиме становленню тісного духовного контакту дитини як з мамою, так і з татом.
  • Читайте книгу повільно, виразно, намагаючись максимально передати емоції діючих героїв і обставин.
  • Не замінюйте «сухими млявими» аудіокнигами.

Як читати разом з дітьми

1. Коли читаєте з дітьми, пошукайте разом щось схоже між ними та героями книжки: риси характеру або ж якісь події, подібність між тим, що відбувається в книжці та у вашому житті.
2. Робіть прогнози. Запропонуйте дітям вгадати, що в книжці відбудеться далі.
3. Активуйте бекграунд. Проговоріть, що діти знають на тему, якій присвячено книжку.
4. Ставте питання, коли читаєте. Пропонуйте дітям замислитись над тими чи іншими проблемами.
5. Пройдіться книжкою.Порозглядайте її. Часом читання – це не читання кожного слова в лінійному порядку від першої до останньої літери, а приємна «прогулянка» ілюстраціями, деталями та фрагментами.
6. Робіть певні висновки. Синтезуйте разом з дітьми інформацію, яку ви вже знаєте і яку прочитали.
7. Мисліть глибше, складніше. Діти направду можуть вас здивувати, якщо ви не заохочуєте поверхневе розуміння тексту і теми, а формулюєте складніші запитання і тим самим в дітях критичне мислення.
8. Роздивіться як книжку зроблено. Поговоріть про те, як розміщено на сторінках малюнки та слова.
9. Поговоріть про ілюстрації. Використовуйте малюнки для гри, обговорення проблематики. Спробуйте прочитати книжку лише за малюнками (якщо мова про книжку-картинку).
10 «Вмикайте» візуалізацію. Уявляйте те про що читаєте, задіюйте фантазію. Це головний інструмент розуміння прочитаного. Якщо діти можуть уявити прочитане – вони зрозуміли.

Шановні батьки! Пам’ятайте, що одна з найбільш важливих справ,

які ви можете зробити для вашої дитини – допомогти їй полюбити книгу!