Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимирської міської ради

Практичний матеріал із скарбнички логопеда

                       Вправи для дихання та голосу

Під час виконання дихальних вправ треба стежити, щоб дитина дихала діафрагмально (роблячи вдих, випинала живіт і не піднімала плечей, крім випадків, коли цього вимагають правила гри, і при видихові втягувала живіт). Проводити такі ігри слід не більше трьох хвилин.

Показувати можна такі дії:

  1. Робити ранкову гімнастику. Піднятись на носки, руки вгору — вдих, опустити­ся— видих. Піднятись на носки, руки по боках — вдих, опуститися — видих. Витягнути руки перед собою — вдих, опустити — видих. Руки на поясі, лікті відвести назад — вдих, поставити руки у початкове положення — видих. У всіх випадках вдих через ніс, видих ротом.
  2. Ліпити снігову бабу, а потім дихати на руки, вимовляючи звук    [х] (х-х-х...х-х-х...), ніби гріти їх.
  3. Роздувати багаття, що згасає. Для цього треба сісти навпочіпки біля «багаття» і дути на нього (набирати повітря через ніс і повільно видихувати через рот, надуваючи щоки).
  4. Готуватися до свята. Надувати повітряні кульки.
  5. Рубати дрова. Роблячи вдих носом, діти піднімають і зчеплюють руки над головою. Потім нахиляються вперед — роблять видих через рот, промовляючи: «ух», «ух», «ух».

Гра «Нюрець».

       Виконуючи вправу, дитина розводить руки по боках — вдих носом; обхоплює себе і присідає («опускаючись під воду») — видих ротом. Вправу слід повторювати не більше двох-трьох разів із невеличкими перервами.

Гра «Птахоферма».

        Розгляньте із дитиною малюнки таких птахів: курки, півня, курчат, гусака, каченяти. Разом із дитиною відтворіть, як ці птахи «розмовляють». Курка: «Ко-ко-ко», півень: «Ку-ку-рі-ку», гусак: «Га-га-га», качка: «Кря-кря-кря», курча: «Пі-пі-пі». Нехай дитина запам'ятає ці звуки.

Закрийте всі малюнки, крім малюнка курки. Скажіть малюкові: «Пішли ми з то­бою на птахоферму, ідемо, а назустріч нам курка. Як вона привітається з нами?» Дитина відповідає: «Ко-ко-ко».

Далі послідовно відкривайте малюнки, що залишилися. Дитина повинна промовити відповідні звуконаслідування. Стежте, щоб звуконаслідування промовлялися дитиною на одному видиху.