Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимир-Волинської міської ради
м. Володимир - Волинський

«Колосок»

Група «КОЛОСОК»

З дітьми працюють вихователі Андросюк Тетяна Миколаївна та

Романюк Наталія Володимирівна.

Помічник вихователя Омельчук Галина Миколаївна.

 

Педагогічне кредо групи:

«Вчити і виховувати, вести, але не тягнути за собою. Спонукати, але не змушувати. Вказувати шлях, але дозволяти дитині йти самій».​

Конфуцій

 

Шановні батьки! Пропонуємо вам поради щодо організації харчування дітей

 

Шановні батьки!  Чи знаєте ви - як влітку подбати про безпеку малят,

не позбавляючи їх радощів?

За статистикою, літні місяці - найбільш "врожайні" на дитячі травми.  Нагадуємо про необхідність дотримання батьками і дітьми наступних правил поведінки під час літнього періоду.

1. Гуляти і гратися дітям можна лише в місцях, спеціально призначених для цього.

2. Щоб дитина не отримала сонячного удару, не забувайте про хустини і панамки.

3. Давайте дітям пити достатню кількість рідини. Запам'ятайте: солодка газована вода не втамовує спрагу, а посилює її.

4. Під час відпочинку на воді не випускайте дитину з поля зору.

5. Вчіть малюка не брати  в руки незнайомі предмети, гратися з ними.

6. Після контакту з тваринами слід добре вимити руки з милом.

7. Стежте за якістю продуктів, які значно швидше псуються у спеку.

8. Щоб дитина не стала учасником ДТП, краще правило - брати малюка за руку відразу після виходу з під'їзду.

9. Вчіть дитину не спілкуватися з незнайомими людьми.

10. У спеку металеве покриття гірки розжарюється, тому перевірка гірки дорослим - обов' язкова!

11. Якщо ви опинились у натовпі - не дозволяйте дитині триматись за ваш одяг, так найлегше загубитись. Беріть дитину за руку або "ведіть" попереду себе. Нехай у вбранні буде малюка буде яскрава пляма - панамка, кофтина, іграшка.

12. При відвідуванні атракціонів не одягайте на дитину речі, які можуть розв'язатися і зачепитися за що-небудь на ходу (банти, паски, зав' язки тощо).

13. У літніх сутінках ролерам і велосипедистам важко помітити дитину, тому до одягу малюка прикріпіть флікер (світловідбивач).

Пам'ятайте! Безпечний відпочинок дітей влітку залежить саме від батьків і їхнього вміння організувати дозвілля малюків! 

 

Шановні батьки!

Пропонуємо  декілька порад: «Як зробити літо корисним для ваших дітей!»

 

Шановні батьки! Хочемо привернути вашу увагу до дитячого конструювання!

Конструювання – продуктивний вид діяльності дошкільника, що припускає створення конструкцій за зразком, за умовами й за власним задумом. Конструктивна діяльність займає значне місце в дошкільному вихованні і є складним пізнавальним процесом, у результаті якого відбувається інтелектуальний розвиток дітей: вони опановують практичні знання, вчаться виділяти істотні ознаки, встановлювати стосунки й зв'язки між деталями й предметами.

Із усього різноманіття конструкторів, які є в продажі, зупинимося на використанні «Lego»-конструктора. «Lego» (лат. lego — збирати, конструювати) — тип дитячого конструктора, що з'явився в 50-х роках минулого століття. Він являє собою яскравий, барвистий, поліфункціональний матеріал, що надає величезні можливості для пошукової й експериментально-дослідницької діяльності дошкільника. Основна ідея цієї інноваційної педагогічної технології: працюючи з конструктором «Lego», діти вчаться граючись й навчаються в грі.

Елементи конструктора «Lego» мають різні розміри, різноманітні за формою, деталі конструктора скріплюються між собою. Варіантів скріплення «Lego»-елементів між собою досить багато, що надає практично необмежені можливості для створення різних типів будівель і ігрових ситуацій.

Конструктор «Lego» – це цікавий розвиваючий матеріал, що стимулює дитячу фантазію, уяву, сприяє формуванню моторних навичок. До того ж для конструктора «Lego» характерні також  висока якість матеріалу, з якого він виготовлений, естетичність, міцність, безпека для дошкільників, що є важливими критеріями вибору цього матеріалу. Створені «Lego» - будівлі діти використовують у процесі різноманітних ігор.  Конструктор «Lego» доцільно  використовувати під час проведення  дидактичних ігор і вправ. (Гра “Чарівний мішечок”, у якій у дітей розвивають тактильне сприйняття й мовлення. Гра “Запам'ятай і повтори” спрямована на корекцію пам'яті та мислення.)

Як свідчить практика роботи, з метою повноцінного  розвитку конструктивних творчих здібностей малюків необхідно, щоб вони мали попередній задум, вміли  його самостійно реалізовувати, опанували  навички моделювання. Задум, що реалізується у певних конструкціях, діти, як правило, беруть із навколишнього світу, спираючись на власний життєвий досвід. Існує пряма залежність: чим яскравіше, цілісніше, емоційніше будуть отримані дошкільними враження про навколишній світ, тим цікавіше й різноманітніше стануть їхні будівлі. І навпаки, «Lego» допомагає бачити світ у всіх його фарбах, що сприяє розвитку пізнавальної та емоційної сфер дошкільника.

Прикладом прояву творчих здібностей дошкільників є уміння комбінувати знайомі елементи по-новому. Робота з «Lego»-конструктором стимулює й розвиває потенційні творчі здібності кожного вихованця, навчає його не лише творити, але  й руйнувати, що теж дуже важливо. Руйнувати не агресивно, не бездумно, а для забезпечення творення нового.

Моделювання з конструкторів «Lego» дозволяє вирішувати відразу декілька проблем, пов'язаних з формуванням комунікативних навичок: умінням у спільній діяльності висловлювати свої думки, поради, прохання, у ввічливій формі відповідати на запитання; доброзичливо пропонувати допомогу; об’єднуватися в грі в пари, мікро-групи.

Конструктор «Lego» можна використовувати як засіб активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільників з метою:

-         розвитку зорового сприйняття, зорової уваги, пам'яті;

-         формування навичок орієнтування у просторі;

-         опанування вмінням  сприймати величину, колір, форму предметів та об’єктів;

-         розвитку різних видів мовлення дошкільників.

Як свідчить практика роботи,  для успішного проведення «Lego»-ігор необхідне дотримання наступних умов:

- оптимальна кількість учасників гри, наприклад,  6-8 чоловік;

- дітям повинно вистачати «Lego»-елементів (формочок і цеглинок);

- необхідно продумати, де дітям буде зручніше грати. Доступ до конструктора повинен бути вільним, щоб малюки мали можливість легко пересуватися й вибирати потрібні їм деталі;

- при проведенні ігор дорослий не повинен обмежувати дошкільника попереднім задумом. Діти створюють тільки те, що хочуть і можуть, як уявляють у даний період об'єкти навколишнього світу;

- обов'язкові стимулювання позитивних емоцій і похвала під час гри;

- будівлі краще певний час зберігати, тому що дітям шкода знищувати результати своєї праці.    

Працюючи з конструктором, можна будувати моделі і при цьому навчатися, граючись і отримувати задоволення. Коли придумуєш моделі сам, відчуваєш себе професійним інженером, механіком, будівельником або великим конструктором. І це здорово! Це дає повну свободу дій. Робота є жвавою і цікавою і відкриває абсолютно нові перспективи, де немає меж фантазії.

       

Як зернята в колоску, так і діти один біля одного в ІІ молодшій групі "Колосок"

Так про своїх маленьких вихованців - дружних, щирих, завзятих - кажуть вихователі!

Ще сонечко не повністю розплющило свої променисті очі, ще дрімають у гніздечках пташенята, а маленькі господарі ЗДО №8 "Вишиванка" вже поспішають до своєї другої домівки - в групу "Колосок", де їх дуже люблять і чекають. Кожен день для них - це нове свято, нове відкриття. А для групи "Колосок" це ще й насичені дні творчості, пізнання безмежно багатого і різнобарвного світу. Для цього в групі створені всі умови, де  кожен може знайти заняття до вподоби. Комусь подобається малювати або ліпити; хтось роздумує над хитромудрими пазлами; комусь потрібно вкласти спати неслухняну ляльку, а ще маленькі фантазери будують споруди з різноманітних конструкторів. На іграшковій кухні ось- ось "закипить смачний борщик", над яким чаклує майбутній кухар; у когось занедужав ведмедик і його необхідно терміново лікувати, а задля цього слід самому перетворитися на лікаря. Ось  маленькі музиканти готують концерт. Справ ой-ой як багато! Не менше, ніж у дорослих.

Є у маленьких "колосків" і групові заняття - цікаві та пізнавальні, коли всі вони зайняті однією справою. Найчастіше це - малювання на мольбертах  з оргскла. Маркерами, фарбами, фломастерами юні художники створюють свої маленькі шедеври. Вони вже вчаться бачити світ через палітру барв, вчаться підбирати кольори, фантазувати. Люблять діти ігри з кінетичним пісочком, які розвивають дрібну моторику, впливають на розвиток мовлення.

Щоб розвинути інтелект дітей, вихователі Наталія Володимирівна Романюк та Тетяна Миколаївна Андросюк використовують палички Кюїзенера, вчать малят роздумувати, узагальнювати, конкретизувати. Задля цього проводяться заняття з коректурними таблицями, різноманітним дидактичним матеріалаом.  Як же цікаво! Навіть тата з мамами не придумають такого, щоб забавити своїх діток, як уміють це зробити вихователі. Недаремно спілкування з вихователями приносить маленьким дошкільнятам справжні хвилини радості і щастя. А ще вони дуже люблять Галину Миколаївну Омельчук, помічника вихователя. Вони не тільки відчувають доброту і ласку  Галини Миколаївни, а й радо допомагають їй. Отож, нудно в садочку малюкам не буває. А тому, коли закінчується час перебування в закладі, багато хто неохоче повертається додому. І, мабуть, багато хто з діток мріють: от би так сталося, щоб і вихователі, і татусі з матусями завжди були разом. Хоча тата з мамами зайняті справами, проте постійно цікавляться  справами своїх діток, їх поведінкою, настроєм, успіхами.

У групі " Колосок" є добра традиція – відзначати День іменинника. Цього дня діти виголошують побажання імениннику, дарують пісеньку "Коровай", а винуватець урочистості в свою чергу вручає подарунок кожній дитині.

Та все ж найвеселішим є дозвілля на свіжому повітрі. Опинившись на подвір'ї своєї другої домівки, діти не тільки енергійно рухаються, граються. Тут перед ними відкритий світ з усіма його принадами і таємницями. Малятам подобається бачити власними очима, як розкриває свої таємниці природа. Ось з'явилася брунька на дереві. Незабаром з неї з'явиться листочок. Ось біля старого дерева тягнеться до неба пагінець нового життя. Скільки позитивних емоцій викликають такі спостереження у дітей! І саме у цьому - виховання людяності, любові до природи, а, отже, до своєї землі.

Майбутнього патріота неможливо виховати, якщо з юних літ він не відчує, що і про нього піклується його народ.  Прогулюючись алеями ЗДО, помітно, як з кожним роком дитячі майданчики стають цікавішими та ошатнішими. І це не просто крок до прогресу. В цьому відчувається турбота за дітей як зі сторони міської влади, так і громади міста.

Добрий щасливий світ дитинства, світ ігор і казок, фантазій і мрій! Він назавжди залишиться у згадках цих дітей та буде невід'ємним спогадом про їх другу і по-своєму рідну домівку.