Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимирської міської ради

Актуальні питання

ПРО НАВЧАННЯ  ДІТЕЙ ЧИТАННЮ У ДИТЯЧОМУ САДКУ

Питання навчання дітей читанню у дитячому садку є досить дискусійним і залежить від багатьох факторів. А саме:

Вік дітей. Зазвичай дітей починають вчити читати у старшому дошкільному віці (5-6 років).  В цей період дитина вже має певний рівень розвитку мови та когнітивних навичок, які можна ефективно використовувати для навчання читання.

Індивідуальний розвиток дитини. Кожна дитина розвивається у своєму темпі, тому важливо враховувати її готовність до читання. Дитина, яка готова навчатися читання, має мати наступні навички:

  • готова концентрувати увагу протягом 10-15 хвилин і більше;
  • має достатній словниковий запас (вільно розмовляє на прості теми);
  • вміє правильно вимовляти всі звуки;
  • вміє виділити в слові першу і останню букву, розрізняє ліво, право, верх і низ.

Програма дитячого садка. Наш дитячий садок працює за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», яка рекомендована Міністерством освіти і науки України. Її зміст є науково виваженим, пропонує дорослим – вихователям і батькам дітей дошкільного віку вибудовувати освітній процес на основі врахування  індивідуальних можливостей, здібностей і потреб дітей кожного вікового періоду. Особливістю змісту є  його «дешколяризація», інакше кажучи, розвиток дітей, а не цілеспрямована підготовка їх до школи на догоду нетерплячим батькам. Важливішим є розвиток  інтересу до пізнання, активності, допитливості дитини, її відкритості до взаємодії і спілкування з навколишнім світом,  ініціативності, готовності до експериментування, випробування себе.

Бажання батьків. Батьки також можуть відігравати  важливу роль у навчанні дитини читанню, якщо вони цього хочуть. Читацька звичка формується з раннього віку. І в цьому процесі вагому роль відіграють саме батьки. Вони є найближчими людьми, прикладом для наслідування. Якщо дитина бачить, що батьки регулярно читають, вона сприймає таку активність як важливу та цінну, ту, яку варто наслідувати. До того ж спільне читання книг є таким собі спілкуванням, що підтримує емоційний зв’язок між батьками та дітьми. Варто зауважити, якщо батьки читають з ентузіазмом і позитивом, діти також сприйматимуть читання як приємну діяльність, а не як обов’язок.

 

АРГУМЕНТИ «ЗА» НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ В ДИТЯЧОМУ САДКУ:

Ранній розвиток: Діти, які вміють читати, мають більше можливостей для навчання та розвитку.

Підготовка до школи: Вміння читати полегшує адаптацію дитини до шкільного навчання.

Інтерес дитини: Якщо дитина проявляє інтерес до читання, важливо підтримати її у цьому.

 

АРГУМЕНТИ «ПРОТИ» НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ В ДИТЯЧОМУ САДКУ:

Неготовність дитини: Якщо дитина не готова до навчання читання, це може викликати в неї негативне ставлення до навчання в цілому.

Перевантаження: Діти дошкільного віку потребують багато часу для гри та відпочинку, тому навчання читання може стати для них надмірним навантаженням.

Альтернативні методи: існує багато інших способів розвитку дитини, які не пов’язані з читанням, наприклад, ігри, творчість, спорт.

Рекомендації для батьків:

  • звертайте увагу на інтерес дитини: якщо дитина проявляє зацікавленість до читання, підтримайте її у цьому;
  • обирайте цікаві та доступні матеріали: для навчання читання краще використовувати яскраві книги з великими літерами;
  • не наполягайте: якщо дитина не хоче вчитися читати, не змушуйте її. Доцільніше зосередитися на розвитку її інших навичок;
  • зверніться до фахівців: якщо у вас є сумніви до того, чи варто навчати дитину читання в дитячому садку, зверніться до вихователя або психолога.

Важливо пам’ятати! Навчання читання – це індивідуальний процес, який залежить від багатьох факторів. Головне – це підходити до цього питання  з розумінням та повагою до дитини.