Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимир-Волинської міської ради

«Веснянка»

Група «ВЕСНЯНКА»

З дітьми працюють вихователі Марчак Надія Петрівна, Курбай Аліна Юріївна та 

асистент вихователя  Курпіль Валентина Анатоліївна.

Помічник вихователя Морис Наталія Володимирівна. 

 

Віртуальне знайомство з групою "Веснянка" за посиланням: https://youtu.be/2ovC4JdtO9I

 

 

Щоб 29 дітей групи  "Веснянка" діяли, як одне ціле, створили гармонійну мелодію, педагогам групи Марчак Надії Петрівні та Триндюк Юлії Сергіївні доводиться спрямовувати невичерпну енергію своїх вихованців щодня, щохвилини в конструктивне русло.

Для цього у групі створене розвивально середовище з різними осередками: куточок природи, у якому живуть дві червоновухі черепахи, сенсорно - пізнавальний куточок, куточок книги, патріотичний та куточок самостійної художньо - естетичної діяльності та інші.  В групі є великий бізіборд, пісочний стіл із світловою анімацією, комплект м’яких пуфів.  У вільний від занять час діти можуть обрати собі справу по душі. Адже тут на них чекає великий набір  Фребеля для сортування, палички Кюізенера, набір Монтессорі для розрізнення геометричних фігур, багато різних конструкторів, пазлів, кубиків, мозаїки.

Особливо люблять вихованці слухати чарівні казки, в яких завжди перемагає добро. А ще вміють їх створювати, наділяючи своїх героїв надлюдською силою та добрим серцем. Наче справжні актори, діти навчились демонструвати ляльковий та пальчиковий театри.

Вихователі групи пріоритетним завданням у підготовці своїх вихованців до подальшого життя вважають виховання у них самостійності. Девіз "Кожній речі - своє місце"  має засвоїти кожен дошкільник. А ще самостійно приймати рішення та відповідати за свої вчинки.

Щоранку діти із задоволенням поспішають у садок, адже завжди на них чекає щось нове і цікаве. У майбутньому тут дівчатка мріють стати виховательками, мамами, грають різноманітні сюжетно - рольові ігри. Хлопчикам до вподоби професії: поліцейський, будівельник, водій, військовий, лікар. В таких іграх під керівництвом вихователів, діти вчаться культурі спілкування, етикету, пізнають особливості професій.

На заняттях із зображувальної діяльності вихователі стараються здивувати дітей, використовуючи різноманітні техніки: примакування, набризгування, кляксографія, штампування (пальцями, штампами) тощо. Також малюкам дуже подобається аплікувати з кольорового паперу. Адже розвиток творчості дітей є одним із завдань художньо - естетичного виховання. Це допомагає розкрити  дитячий внутрішній світ, інтереси та здібності.

До різноманітних святкових заходів талановитих дошкільнят готує музична керівниця Олена Миколаївна Лущакевич. Музичні виступи, а також заняття музикою розширюють кругозір дітей, збагачують почуттями, формують естетичний смак. Тому так ретельно продумується сценарій кожного свята і підбирається музичний репертуар. Діти із задоволенням співають про неповторну красу природи, що прокидається від зимового сну, про найріднішу на світі людину - матусю та про справжню дружбу, яку малеча вчиться цінувати.

У групі " Веснянка" є діти з особливими освітніми потребами. Піклується про цих малят асистент вихователя Валентина Анатоліївна Курпіль. Вона вчить своїх вихованців повноцінно жити, підтримує їх у будь - якій потребі, своєю турботою та ласкою допомагає дітям адаптуватись в суспільстві.

Та не було б в цій групі так затишно, якби не турботливі руки, що не знають втоми, помічника вихователів Наталії Володимирівни Морис. Її допомога є неабиякою підтримкою вихователям групи. Діти, батьки дуже поважають і люблять Наталію Володимирівну, розповідають їй свої переживання, заглядаючи у її ніжні очі, завжди стараються допомогти будь - чим у групі.

Дитячий садок вже давно став невід’ємною частиною життя дітей, де люблять своїх вихованців, якими б вони не були: талановитими чи мрійливими, веселими чи сумними, спокійними чи непосидючими...

 

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ! А чи знаєте ви - як зробити літо корисним?

Влітку батьки прагнуть порадувати своїх дітей літнім відпочинком, оздоровити їх. Перебуваючи на природі (дача, похід в гори, біля водойми), можна навчити дітей:
         -самостійності;
         -сміливості;
         -плавати, бігати, стрибати;
         -розширювати знання про рослин, тварин, природні явища;
         -отримувати емоційне задоволення.
Кілька порад щодо організації цікавого та корисного відпочинку з малечею.
Дуже цікаві і всім зрозумілі будуть такі ігри:
”Скільки шишок, відгадай” (Покласти кілька шишок у непрозорий пакет і запропонувати малятам відгадати, скільки їх там).
“Влучний стрілець” (Поставити на невеликій відстані відро чи капелюх і нехай діти справляються в метанні, закидаючи туди шишки).
“Швидкий м’яч” (Передача м’яча по колу в різному темпі).
“Зіпсований телефон”.
“Правда чи ні?” (Ведучий по черзі ставить кожному запитання і кидає м’яч. Гравець відповідає “так” або “ні”, якщо “так”, то ловить м’яч, якщо “ні” не ловить.
На пляжі можна: ходити босоніж; будувати з вологого піску замки, палаци; прокладати дороги; робити пасочки та прикрашати їх; разом робити піщані фігури; малювати пальцями чи паличками по вологому піску.
Діти дуже люблять ігри з водою. Для ігор можна використати гумові надувні басейни, тазики. Поміщати в них плаваючі іграшки, баночки, пляшечки. Зробіть з дітьми кораблики, нехай гумові ляльки “вчаться” плавати.

Кілька порад, якщо дитина проводить літо в місті.
1. Забезпечте дитину фарбами, олівцями, папером, пластиліном.
2. Відвідайте з малюком музеї рідного міста.
3. Більше бувайте на свіжому повітрі. Познайомте дитину з комахами (забарвленням, поведінкою, способом пересування), поясніть взаємозв’язок живої і неживої природи.
4. Читайте дітям вірші, оповідання, казки, загадуйте загадки.


Відпочити зі своєю дитиною - це чудова можливість побути з нею наодинці.

А ще загартуватись, оздоровитись, засмагнути, дізнатись багато цікавого.

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Передшкільний вік ваших дітей – це важливий період для виховання й розвитку тих умінь і навичок, які слугуватимуть їх здоров΄ю все життя. І не менш важливий період для закладання підвалин міцного здоров΄я, здорової психіки, моральної стійкості, гармонійного розвитку, уміння і потреби саморозвитку. Дитині необхідні розумні правила і обмеження, які поступово з΄являються в їхньому житті. Соціальне спілкування, їх розвиток неможливі без передачі їм батьківських знань. Саме батьки закладають основи життєвої компетентності своєї дитини, допомагають своїм чадам опановувати складну науку життя.

Здоровий спосіб життя для дітей передшкільного віку визначається такими параметрами:

  • дотримання режиму дня;
  • належне оволодіння культурно-гігієнічними навичками;
  • раціональне харчування та культура споживання їжі;
  • дотримання рухового і повітряного режимів;
  • режим активної діяльності та відпочинку;
  • профілактичні заходи для збереження здоров΄я;
  • духовний розвиток і гармонійні стосунки з довкіллям та із самим собою;
  • душевний комфорт і психологічна рівновага.

Здоровий спосіб життя – це сформованість психологічної установки на збереження, зміцнення та примноження власного здоров΄я та здоров΄я оточуючих, активна діяльність індивіда в цьому напрямку.

Здоровий спосіб життя – не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, адекватна поведінка у різноманітних ситуація.

Навчити дитину змалечку берегти своє здоров΄я — завдання батьків. Наші поради допоможуть вам виховати у дитини прагнення бути здоровою, дорожити здоров΄ям та цінувати його.
 

БАТЬКИ — ПРИКЛАД ДЛЯ ДІТЕЙ

1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров΄я.
2. Ведіть здоровий спосіб життя.
3. Займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гімнастики. Виробляйте сталу звичку та потребу в цьому.
4. Практикуйте вдома певну систему оздоровлення всіх членів родини, в тому числі й дитини.
5. Налагодіть у сім’ї активно-динамічний відпочинок.
6. Організовуйте сімейні прогулянки на природу, щоб змалечку привити дітям бережливе ставлення до навколишнього середовища.
7. Пам΄ятайте, що здоровий спосіб життя – це правильно організована діяльність, сприятливі умови побуту, активний відпочинок і здоровий мікроклімат у родині.
8. Не паліть і не пийте спиртних напоїв у присутності дітей. Пам’ятайте! Діти схильні імітувати ваші дії в закладі дошкільної освіти.
9. Формуйте у дітей світоглядно-оздоровчу поведінку на основі реалізації принципів: пізнай себе, створи себе і допоможи собі сам.
10.Впроваджуйте різноманітні форми роботи з валеологічного виховання, спрямовані на формування у дітей уявлень про правила безпечної поведінки під час ігор, про можливості людського організму, про користь рухової активності, здоровий спосіб життя.
11.Застосовуйте вдома різні профілактично-корекційні вправи з олівцями, скакалками та іншими підручними предметами.
12.Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров΄я:
- виконувати різні фізичні вправи;
- правильно харчуватись;
- загартовуватись;
- спілкуватися з друзями;
- дотримуватися особистої гігієни;
- дотримуватися режиму дня;
- знаходити час для розваг на свіжому повітрі, дивитися цікаві телепередачі, користуватися бібліотекою і т. д.

ГІГІЄНА

1. Дотримуйтесь завжди правил гігієни та привчайте до цього дитину.

2. Не забувайте, що правила особистої гігієни пов΄язані з усіма видами діяльності і відпочинку дітей. Особиста гігієна – це піклування про чистоту тіла, одягу, взуття.

3. Систематично контролюйте якість виконання культурно-гігієнічних завдань.

4. Виконання дітьми культурно-гігієнічних навичок супроводжуйте відповідною мотивацією.

5. Розвивайте у дітей вміння та навички догляду за тілом.

6. Привчайте дитину правильно чистити зуби.

7. Слідкуйте, щоб дитина мила руки перед прийманням їжі, після туалету, повернення з прогулянки, ігор із тваринами та завжди, коли руки брудні.

8. Привчайте дітей мити ноги не тільки перед нічним сном, але й перед денним, особливо влітку.

9. Регулярно зрізайте нігті на руках і ногах дитини, тримайте їх у чистоті.

10.Зачісуйте волосся дитині її власним гребінцем. Мийте волосся не рідше ніж раз на тиждень.

11.Одягайте дитину в одяг, який пропускає повітря і вологу.

12.Косметичні засоби, які ви використовуєте з гігієнічною або лікувальною метою, повинні відповідати віку дитини.

ХАРЧУВАННЯ

1. Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.
2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.
3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.
4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.
5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.
6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.
7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.
8. Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.
9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.
10.Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.
11.Серйозним недоліком харчування є "прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.
12.Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.
13.Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.

ЕМОЦІЙНИЙ КОМФОРТ

1. Створюйте в сім΄ї комфортне середовище для дитини. Любіть її. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з нею.
2. Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості.
3. Адекватно реагуйте на негативні емоційні вияви дитини.
4. Задовольняйте природну потребу дитини в емоційній безпеці.
5. Вчіть дитину дотримуватись порядку, пояснюючи його важливість для збереження позитивних емоцій.
6. Запобігайте виникненню депресивних станів.
7. Формуйте в дітей відчуття власної досконалості (усвідомлення образу „я”, самооцінка, рівень домагань, особистісні очікування), потребу в постійному самовдосконаленні.
8. Наповніть свою душу й серце любов΄ю до всіх і до всього. Передавайте це дітям. Більше всміхайтеся. Це запорука здорової сім΄ї, особистого здоров΄я – вашого й ваших дітей.
9. Не робіть за дитину те, що вона у змозі зробити сама. Вона може і надалі використовувати вас як прислугу.
10.Не читайте дитині нотацій і не кричіть на неї, інакше вона буде змушена захищатися, прикидатися глухою.
11. Змиріться з тим, що дитина любить експериментувати. Так вона пізнає світ.
12. Дитина вчиться на власному досвіді, тому не слід оберігати її від наслідків власних помилок.
13. Заохочуйте допитливість дитини. Якщо ви спробуєте спекатися її, коли вона ставить відверті запитання, дитина шукатиме відповіді на стороні.
14. Коли дитина з вами розмовляє, слухайте її уважно, із розумінням, не перебиваючи і не відвертаючись. Не дайте їй запідозрити, що вас мало цікавить те, що вона говорить.
15. Не ставте занадто багато запитань і не встановлюйте безліч правил для дитини: вона не звертатиме на вас уваги.
16. Нехай дитина дає волю своїм фантазіям. Жива уява – дарунок, властивий дитинству. Ніколи не придушуйте його!
17. Поява меншої дитини в родині може викликати кризу в житті старшої дитини. Ставтеся до дітей однаково. Старша дитина повинна знати, що ви любите її ні трохи не менше, ніж інших дітей.
18. Гарний спосіб припинити сварку між дітьми – перемінити обстановку, відволікти їх.
19. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, любіть її такою, якою вона є. Якщо ви хочете розвинути в дитини певні якості, ставтеся до неї так, ніби вони вже є.
20. Кращий спосіб виховати відповідальність і впевненість у собі – надати дитині можливість самостійно приймати рішення.
21. Не поправляйте дитину в присутності сторонніх. Якщо ви скажете їй усе спокійно, віч-на-віч, вона зверне набагато більше уваги на ваше зауваження.
22. У стосунках із дитиною не покладайтеся на силу. Це озлобить її і привчить до того, що зважати слід лише на силу.
23. Знайдіть будь-яку галузь реальних успіхів, підкреслено виділяйте таку діяльність, у якій дитина успішна, може самореалізуватися, самостверджуватися, переживати успіх і пов΄язані з ним позитивні емоції, знайти втрачену віру в себе.
24. Проаналізуйте разом із дитиною (у вільній ненав΄язливій формі) можливі варіанти подолання тих, чи інших складних ситуацій повсякденного життя, які часто зустрічаються або можуть зустрітися дитині.
25. Виховуючи дитину, не забувайте про її темперамент та особливості психічних проявів у зв΄язку з цим.

ЗАГАРТУВАННЯ

1. Використовуйте природні засоби оздоровлення та загартовування.

2. Загартовуйтесь разом з дитиною.

3. Пам΄ятайте, що загартовування впливає на загальний стан здоров΄я та поведінку дітей, дає позитивний результат тоді, коли гартувальні процедури проводяться в певній послідовності, чітко дозовані й систематично повторюються.

4. Не забувайте, що систематичне загартовування допомагає організму боротись із захворюванням, особливо із застудними.

5. Домагайтеся розуміння дітьми настанови: усьому свій час. Привчайте дітей дотримуватись рухового й повітряного режимів, постійного часу сну та приймання їжі.

6. Забезпечуйте щоденне перебування дітей на повітрі, відповідність їхнього одягу погоднім умовам.

7. Здійснюйте загартовування сонячним промінням. Тривалість прийняття сонячних ванн від 3-4 хвилин до 15 хвилин.

8. Проводьте водні процедури (обливання ніг та тіла, вологе обтирання рукавичкою або рушником).

9. Не забувайте, що ходіння босоніж – це засіб загартовування організму та зміцнення здоров΄я.

10. До ходіння босоніж дитину треба привчати із раннього віку. Починати улітку за температури повітря, не нижчої від 24 градусів.

11.Поєднуйте ходіння босоніж зі щоденними ваннами для ніг, поступово знижуючи температуру води.

12.Пам΄ятайте, що гарячий пісок і асфальт, гостре каміння та шлак, соснові шишки й голки діють на дитячий організм, як сильні подразники, а теплий пісок, м΄яка трава – заспокійливо.

 РУХОВА АКТИВНІСТЬ  - одна зі складових фізичного розвитку дошкільників

Ніхто не стане сперечатися, що займатися спортом корисно, особливо для здоров'я. Що завдяки його впливу діти ростуть більш міцними і витривалими, застуди бувають рідше, а імунітет стійкіший. Це все так, але спорт – це більше, ніж просто здоров'я. У ньому є багато переваг і користі не тільки на фізичному, але і на емоційному рівні. Діти, захоплені тренуваннями, не витрачають стільки часу на комп'ютери, планшети. Їм просто ніколи. Вони натхненні своїми заняттями, успіхами і поставленими цілями. До того ж, не секрет, що спортивні заняття впливають на успішність дитини у навчанні. Було проведено ряд експериментів, на основі яких було доведено, що при хорошому фізичному розвитку дитина засвоює матеріал краще однолітків. Все тому, що на тренуваннях відбувається насичення організму киснем, а це, в свою чергу, активізує роботу мозку.

Сила волі і характер теж не стоїть осібно. Фізична активність завжди пов'язана з різноманітними перешкодами і труднощами. Справляючись з ними, дитина піднімає самооцінку і гордість за свої досягнення. Стає поки ще маленьким, та все ж чемпіоном.

Спорт і успіх тісно пов'язані між собою. Цілеспрямованість – зосередженість думок, почуттів і дій, спрямованих на досягнення мети. Завзятість і наполегливість – як складові шляху до мети. Витримка і самовладання – ясність розуму, управління емоціями, особливо в критичній ситуації, вміння швидко реагувати на зовнішні чинники без паніки. Все це становить успіх. Де, як не в спорті, вони розвиваються і застосовуються від заняття до заняття найуспішніше.

Крім вище перерахованого, не варто випускати з уваги і соціальну сторону спорту - заняття в колективі. На спортивних заняттях дитина вчиться спілкуватися, співпереживати і допомагати, бути частиною команди, знаходити компроміс і відчувати себе впевнено в соціумі. В процесі гри діти спілкуються не тільки між собою, і з дорослими людьми. Всі ці якості стануть в нагоді дитині не тільки в відповідальні шкільні роки, а й протягом усього життя.

 

Шановні батьки! Культурно-гігієнічні навики - це важлива складова частина культури поведінки дітей! 

Охайність, утримання чистими обличчя, рук, тіла зумовлені не тільки вимогами гігієни, але й нормами людських взаємин. Педагоги і батьки повинні постійно пам'ятати, що прищеплені в дитинстві навички, зокрема культурно-гігієнічні, дають людині величезну користь упродовж усього її подальшого життя.
Спочатку дітей привчають до дотримання елементарних правил: мити руки перед їжею, після користування туалетом, після проведення гри, повернення з прогулянки тощо. Дитині, якій виповнилося більше ніж два роки, прищеплюють звичку полоскати рот питною водою після їжі, заздалегідь навчивши її цього. Діти старшого дошкільного віку усвідомленіше повинні ставитися до дотримання правил особистої гігієни: самостійно мити руки з милом, намилюючи їх до утворення піни і досуха витирати, користуватися індивідуальними рушником, гребінцем, склянкою для полоскання рота, стежити, щоб усі речі утримувалися в чистоті. Формування навичок особистої гігієни припускає й уміння дітей залишатися завжди охайними, усувати неохайність у своєму одязі самостійно або за допомогою дорослих. Гігієнічне виховання і навчання нерозривно пов'язані з вихованням культурної поведінки. Змалечку дітей привчають правильно сидіти за столом під час їжі, ретельно, безшумно пережовувати їжу, уміти користуватися столовими приборами, серветкою. Дітям, які чергують у їдальні, потрібно уміти не тільки правильно накрити стіл і поставити посуд, але й засвоїти, що, перед тим, як братися до виконання своїх обов'язків, необхідно ретельно помити руки з милом, упорядкувати себе, причесатися.
Виховання культурно-гігієнічних навичок містить широке коло завдань, і для їх успішного розв'язання рекомендується використовувати цілу низку педагогічних прийомів з урахуванням віку дітей:
• безпосереднє навчання;
• демонстрація вправи з виконанням дій під час дидактичних ігор;
• систематичне нагадування дітям про необхідність дотримуватися правил гігієни і поступове підвищення вимог до них.
Потрібно уважно стежити, щоб дошкільники точно і чітко виконували дії, дотримувалися правильної послідовності.
У молодшому віці діти найлегше засвоюють необхідні навички в спеціальних іграх. Важливо, щоб ці ігри були цікавими, могли захопити дітей, активізувати їх ініціативу і творчість. У старших групах великого значення набувають навчальні мотиви. Проте, для успішнішого формування і для ефективного гігієнічного виховання дошкільників велике значення має і зовнішній вигляд оточуючих.
Ще одна важлива умова - єдність вимог зі сторони дорослих. Дитина набуває гігієнічних навичок під час спілкування з вихователем, медичним 
працівником, помічником вихователя, і, звісно, у сім'ї. Обов'язок батьків - постійно закріплювати гігієнічні навички, що виховуються у дитини в дитячому садку. Важливо, щоб дорослі подавали дитині приклад для наслідування, самі завжди дотримувалися цих правил.
1. Підкочувати рукави перед умиванням (за допомогою вихователя або батьків).
2. Самостійно мити руки колоподібними рухами.
3. Вмиватися, правильно користуючись милом.
4. Мити руки та обличчя, не розбризкуючи воду.
5. Насухо витирати обличчя та руки індивідуальним рушником.
6. Брати свій рушник і вішати його на місце.
7. У разі потреби користуватися носовичком.
8. Своєчасно і правильно користуватися туалетом.
9. Знати своє місце за столом.
10. Їсти без примусу самостійно та акуратно, не поспішаючи, добре пережовувати їжу із закритим ротом.
11. Користуватися серветкою.
12. Тримати ложку у правій руці.
13. Виходити із-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу.
14. Самостійно одягатися і роздягатися у певній послідовності.
15. Складати свої речі на місце, дотримуватися акуратності в одязі та завжди бути охайним.

 

Пам’ятка для батьків

  Якщо:

- дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

- дитину висміюють, вона стає замкнутою.

- дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною.

- дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

- дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.

- дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших.

- дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

- дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей.

- дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною.

- дитина росте в розуміння і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

  Шановні батьки! Пам’ятайте відому фразу:

 “Посієш вчинок- пожнеш звичку,

  Посієш звичку — пожнеш характер,

  Посієш характер- пожнеш долю!".