Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимир-Волинської міської ради
м. Володимир - Волинський

«Сонечко»

Група «СОНЕЧКО»

З дітьми працюють вихователі Мандзик Оксана Ростиславівна та  Оліфірович Наталія Володимирівна.

Помічник вихователя Пеценюк Надія Миколаївна.

 

Педагогічне кредо групи:

"Все прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною для інших людей, повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його".

                                                       В. Сухомлинський

 

Шановні батьки!

Зв'язок батьків з дитиною – єдина причина, чому діти дотримуються наших правил. Дитина, яка відчуває міцний зв'язок з батьками, хоче співпрацювати з ними. Вчені нагадують: щоб стосунки були здоровими, щоб на кожну негативну взаємодію нам потрібно 5 позитивних. Багато часу ми проводимо з дітьми, скеровуємо їх, поправляємо, нагадуємо про щось, критикуємо, бурчимо, кричимо - тому важливо стежити за тим щоб «формула» 5 взаємодій працювала.

Запам’ятайте 10 щоденних звичок, які допоможуть батькам зміцнити зв'язок з дитиною.

1.Обіймайте дитину щодня. Діти почуваються в безпеці, коли відчувають фізичний контакт із батьками. Тактильний контакт із батьками в ранньому віці впливає на самооцінку компетентність у майбутньому, а також має позитивний вплив на фізичний та психічний розвиток дитини.

Обіймайте дитину вранці, перед сном і якомога частіше упродовж дня. Торкайтеся її плеча й підтримуйте зоровий контакт, щоб показати свою турботу.

2.Грайтеся з дитиною. На час гри поверніться в дитинство. Так ви краще порозумієтеся зі своєю дитиною. Складіть разом із нею конструктор, настільні ігри, пограйте ігри на уяву, комп’ютерні або спортивні ігри.

3.Знайдіть. над чим посміятися разом із дитиною. Виховання не завжди має бути серйозним. Веселі моменти, пережиті з дитиною, створюють чудові спогади й допомагають і вам, і вашій дитині долати тривоги.

4.Виділяйте час, щоб поспілкуватися наодинці. У своєму робочому графіку щодня відводьте час для спілкування з дитиною. Давайте їй змогу розповісти про свої потреби, виявляйте свою любов, грайтеся з нею і спільно виконуйте ті чи інші справи.

5.Живіть сьогоднішнім моментом. Як часто ви знаходитеся тут і зараз, не думаючи про майбутнє і не згадуючи минулого? Не перевантажуйте себе безліччю повсякденних справ. Хоча б іноді відволікайтеся від них і насолоджуйтеся теперішнім моментом. Це чудовий спосіб пробудити свої почуття.

6.Зачісуйте дитину. Такі маленькі жести уваги добре зміцнюють ваш зв'язок із нею. Підліткам це може не подобатися, але діти дошкільного віку зазвичай люблять таке заняття.

7.Під час спілкування з дитиною не використовуйте електронні пристрої.  Переконайтеся, що ваш мобільний телефон вимкнений або у беззвучному режимі, а інші пристрої – поза полем зору. Це дасть дитині зрозуміти, що ви цінуєте час, проведений із нею, і допоможе зміцніти емоційний зв’язок між вами.

8.Цінуйте час, що його ви проводите з родиною. Влаштовуйте сімейні вечері й обговорюйте, що сталося за день. Заведіть традицію ходити в кіно,  на різні прогулянки.

9. Довіряйте дитині і самі заслужіть її довіру. Довіра – це основа всіх взаємин. Дитина повинна знати , що в будь - якій ситуації може на вас покластися і при цьому почуватися в безпеці. Заслужіть довіру дитини: Дотримуйтеся своїх обіцянок. Зберігайте її секрети й давайте  дитині почуватися впевнено. Однак це не означає, що потрібно сліпо вірити всім її словам. Довіряйте, але перевіряйте.

10.Заохочуйте дитину. Діти потребують постійної підтримки і мотивації. Так вони стають впевненішими в собі й учаться самоповаги. Якщо ви будете постійно критикувати або поправляти дитину, вона відчуватиме, що її думки або дії не мають для вас цінності.

Дотримуючись цих щоденних звичок, ви закладете основу для здорових взаємин із дитиною  й подальшого зміцнення емоційного зв’язку з нею.

 

Що повинні знати батьки

про формування культурно-гігієнічних навичок  у дітей раннього віку

Період раннього віку найбільш сприятливий для формування культурно-гігієнічних навичок, адже центральна нервова система дитини надзвичайно пластична, а дії, пов'язані з прийманням їжі, одяганням, умиванням, повторюються кожен день і неодноразово.

Основними умовами успішного формування культурно-гігієнічних навичок є чіткий режим дня та керівництво дорослих. Режим дня забезпечує щоденне повторення гігієнічних процедур в один і той же час, що сприяє поступовому формуванню навичок і звичок культури поведінки.

Навчання діям з самообслуговування - трудомісткий процес. У домашніх умовах активність малюка нерідко припиняється. Дорослим здається, що краще швидше самим нагодувати і одягнути дитину, щоб не втрачати час дарма. Дитина бунтує, відмовляється від їжі, прогулянки тощо. Згодом вона починає покірно підкорятися дорослому, втрачає інтерес до самообслуговування. Коли ж дорослі починають вимагати від дитини самостійних дій, вони зустрічають стійкий опір: «Годуй сама!», «Не хочу сам одягатися!». Руйнування сформованого стереотипу нелегко дається як дитині, так і дорослому. Слід привчати дитину до самообслуговування, сприяти формуванню таких його особистісних якостей, як самостійність, ініціативність, активність.

Перелік культурно-гігієнічних навичок, якими мають володіти діти 3-го року життя:  

  • Закочувати рукави перед умиванням (за допомогою вихователя);
  • Самостійно мити руки колоподібними рухами;
  • Умиватися, правильно користуючись милом;
  • Мити руки та обличчя, не розбризкуючи воду;
  • Насухо витирати обличчя та руки індивідуальним рушником;
  • Брати свій рушник і вішати його на місце;
  • У разі потреби користуватися носовичком;
  • Своєчасно і правильно користуватися туалетом;
  • Знати своє місце за столом;
  • Їсти без примусу самостійно та акуратно, не поспішаючи, добре пережовувати їжу із закритим ротом;
  • Користуватися серветкою;
  • Тримати ложку у правій руці;
  • Виходити із-за столу тільки поївши, тихо підсувати стілець, дякувати за їжу;
  • Самостійно одягатися і роздягатися у певній послідовності;
  • Складати свої речі на місце, дотримуватися акуратності в одязі та завжди бути охайним.

Необхідні навички найкраще засвоюються дітьми в іграх спеціально спрямованого змісту. Важливо, щоб ці ігри були цікаві, могли захопити дітей, активізувати їх ініціативу і творчість. Доречним буде читання віршів, примовлянок, ігор – забавлянок. 

Гу-ту-ту, гу-ту-ту!
Варим кашку круту,
Підливаю молочка.
Погодую козачка!

***
Печу, печу хлібчик
Печу, печу хлібчик
 Діткам на  обідчик:
Меншому - менший,
 Більшому – більший
 Шусть у піч, шусть у піч.

***
 Гам, гам, гам…Гам, гам, гам…
 Ой, смакує їжа нам!    

        ***
Треба ротика розкрити,
 Щоб в животик супчик влити.

***

Водичко, водичко,
Умий мені личко,
Щоб сяяли очки,
Червоніли щічки,
Щоб ротик сміявся,
Щоб зубчик кусався.

Цікаві дітям і літературні сюжети «Мийдодір», «Федорине горе» К. Чуковського та ін. На їх основі можна розігрувати маленькі сценки. Таким чином, засвоєні культурно-гігієнічні навички збагачують зміст дитячих ігор, а ігри в свою чергу стають показником засвоєння культурно-гігієнічних навичок.

 Наші діти-малюки
Миють руки залюбки,
Рукавички загортають,
Руки милом натирають.
Під водою довго миють,
Витиратися уміють.
Люблять воду всі малята,
Як маленькі каченята.

***

Той здорові зубки має,
Хто горішки не кусає.
В ручки візьме молоток:
                                           По горішку – тук-тук-цок!              (Ю. Долинська)

***

Сміються кури на городі:
Що за платтячко в Володі?
Ти ж не дівчинка, синочку.
                               Заправляй мерщій сорочку!        (Л. Пшенична)

***

Ой, чуки-чуки, чуки-на!
Наша доня чепурна.
В неї на голівці
Жовті чорнобривці,
І віночок з конюшини,
І намисто із шипшини,
І листок красольки,
Наче парасолька,
І широкий лопушок,
                                                                 Мов зелений фартушок!                 (Н. Забіла)
                                 

 І ще одна необхідна умова, для успішного культурно-гігієнічного виховання – єдність вимог з боку дорослих. Обов’язок батьків – постійно закріплювати дані навички, які виховуються у дитячому садочку. Важливо, щоб дорослі подавали приклад і самі їх дотримувались.

Практика показує, що діти, у яких відповідно віку сформовані культурно гігієнічні навички успішно розвиваються розумово і морально, ростуть міцними і здоровими.

 

Шановні дорослі! 

Пропонуємо дізнатися - "Які іграшки потрібні дитині раннього віку".

 

Багато батьків ставлять собі запитання -  яку роль відіграє спорт в житті дітей і  

які в ньому позитивні сторони.  

Дехто може сказати, що займатись спортом дітям не потрібно, адже вони ведуть дуже активний спосіб життя. Проте, спорт допомагає дитині не тільки стати здоровішою та зміцнити імунітет, але й навчитись дисципліні та взаємодії з однолітками, стати  впевненими та рішучими. Так у чому ж полягає користь спорту для дітей?

1. Займаючись спортом ваша дитина може стати прикладом для інших дітей. Спорт в 21 столітті вийшов на новий вищий рівень. Спортсмени на даний час є відомими людьми, яких поважають. Починаючи займатись спортом, дитина розширює кругозір, самовдосконалюється, формує корисні риси характеру, що в майбутньому дозволить їй здобувати певні висоти. А зараз вона подає гарний приклад іншим дітям, завойовуючи в них повагу і тим самим вона самостверджується.

2. Спорт покращує емоційний стан дитини. Займаючись, діти будуть успішніше справлятись зі своїми обов’язками. Спорт є дієвим способом боротьби зі психологічною перевтомою, яку діти найчастіше можуть отримати під час щоденних занять. Крім цього, систематичні заняття спортом покращують емоційний стан дитини, а це в свою чергу призводить до підвищення загального самопочуття.

3. Спорт робить дітей впевненішими в собі. Діти які займаються спортом стають витривалі, вони можуть легше долати фізичні і психологічні навантаження з якими вони стикаються в буденному житті. Тут можна отримати щоденну перемогу  над лінню,  своїми слабкостями, своїми відмовками.

4. Спорт є корисним для здорового і міцного сну дітей. Виконання ряду вправ є запорукою здорового сну дитини. Як ми знаємо, дитина використовує більше вільної енергії ніж дорослий, в якого вся енергія спрямовується на певний вид діяльності. Дитина в свою чергу немає змоги використати повністю запас своєї енергії, що проявляється в небажанні засинати і неспокійному сні. Спорт допомагає використати цю вільну енергію на фізичний розвиток дитини, і, у висновку, ми отримаємо спокійний і міцний сон.

5. Спорт зробить ваших дітей більш організованими і дисциплінованими. Як ми знаємо діти є непосидючими, причиною цього є зацікавлення до всього, що відбувається навколо, вони тільки починають своє життя формують свій світогляд, вони бажають отримувати нову інформацію, але в пошуку цієї інформації вони можуть потрапляти в неприємні ситуації, спорт дає навики організування себе в таких неприємних ситуаціях (прикладом є групування при падіннях, прийоми самозахисту). Також спорт вчить поваги і толерантності як до суперника так і до інших людей з оточення.

6. Спорт є корисним для зору дитини. Активний спосіб життя на 70% знижує ризик розвитку дистрофії сітківки. Дистрофія сітківки – невиліковна хвороба, яка перешкоджає нормальному читанню  і не дає можливості розрізняти маленькі деталі предметів.

7. Спорт покращує імунітет дитини. Помірні навантаження, також фізичні вправи для організму дитини є корисними. Помірні заняття спортом покращують обмін речовин, а також підвищують імунітет. Вони активізують організм дитини - імунітет посилює свою дію, покращує захист здоров’я дитини і зменшує можливість різних захворювань. Крім цього, спорт є дієвим засобом боротьби із застудою, грипом і іншими сезонними захворюваннями, пов’язаними з переохолодженням і ослабленням захисту організму.

8. Спорт підтримує і стимулює роботу серця. Якщо у вашій родині поширені серцево-судинні захворювання, за допомогою спорту ви можете зміцнити серцевий м’яз. Фізична активність прискорює серцевий і дихальний ритм, що зберігає здоров’я серця.

9. Спорт допомагає вивести з організму токсини. Сучасна їжа, яку ми кожний день споживаємо, є не настільки корисною, як колись - в ній міститься невеликий відсоток шкідливих для нас речовин. Вони в свою чергу впливають на кожного з нас, але це відбувається поступово, особливо це шкідливо  для дітей. Виконання вправ підвищеної складності допомагає вирішити проблеми зі здоров’ям – шкідливі токсини виходять з організму з потом.

10. Спорт підтримує і удосконалює опорно-рухову систему і вестибулярний апарат дитини. Певні вправи у спорті слугують для зміцнення і покращення хребта, попереку, також спорт покращує координацію рухів.