Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8 "Вишиванка" Володимир-Волинської міської ради
м. Володимир - Волинський

«Калинонька»

 

Група «КАЛИНОНЬКА»

З дітьми працюють вихователі Іванюк Олена Віталіївна та Сараванська Ірина Павліна.

Помічники вихователя  Гнатюк Валентина Василівна та  Олійник Тетяна Матвіївна.

 

Педагогічне кредо групи: 

«Виховувати серцем, через серце, для серця».

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Виховуйте  дитину такою, якою вона є. Часто батьки намагаються виховувати дітей, ґрунтуючись на своєму уявленні про них, а не на тому, які їхні діти насправді. Іноді дитина просто не схожа на батьків, і тоді їхні спроби стати на її місце і прийняти її точку зору перетворюються на постійну виснажливу боротьбу. 

Зрозумійте, що як тільки ви  приймете свою дитину такою, якою вона є, у вас розвинеться інший тип батьківської  любові – любові до справжньої, а не вигаданої дитини. Повне й дійсне прийняття своєї дитини – це найсильніший прояв любові до неї. Це основа багатьох виховних практик, а разом з тим і здатності виробити й передати дитині розумні очікування її хорошої поведінки.  Крім того, коли ви приймете вашу дитину такою, якою вона є, їй буде легше прийняти саму себе.

Дозволяйте  дитині відчути біль, прикрість і дискомфорт від закономірних наслідків власних рішень. Часто буває, що варто батькам усього на хвилину випустити маленьких дітей з поля зору, як вони одразу ж падають і травмуються. Це завдає болю не тільки їм, а й вам – батькам. При цьому ви розумієте, що просто не можете дати дітям повну безпеку й захистити їх від будь-якого негативу, і це розуміння примушує відчувати себе поганим батьком, матір'ю. Таке відчуття природне, але важливо знати, як з ним боротись. Мета всіх батьків – учитись на власному досвіді й розумно визначати, що можна проконтролювати, а що знаходиться за межами можливого контролю.

Намагатися захистити свою дитину від логічного переживання наслідків її дій – це не дуже добра ідея.  Насправді ми, люди, завжди вчимось методом спроб і помилок. Ми робимо спробу, зазнаємо невдачі або потрапляємо в неприємності й намагаємося знайти інший спосіб. Ми поводимось погано, отримуємо відповідну реакцію у вигляді гніву й відразу припиняємо так поводитись. Якщо ви збудуєте навколо дитини захисну огорожу й будете вирішувати проблеми замість неї, то як вона навчиться вести себе по-іншому наступного разу? Слід дозволяти дитині боротися із труднощами.

Обов'язок батьків полягає в тому, щоби підтримувати дітей у важкі хвилини, але не можна перекладати на себе тягар їхньої власної відповідальності. Це означає, що треба надати дитині можливість відчути деяке засмучення й розчарування від закономірних наслідків її дій. При цьому ви можете допомогти їй порадою, як інакше можна впоратися із проблемою наступного разу і навчити стратегії подолання труднощів. Кращий спосіб проявити турботу про свою дитину – це дати їй зрозуміти, що ви завжди готові прийти на допомогу, бо любите її.

Терпіть  осуд, докори та звинувачення третіх осіб. Якщо ваша дитина проявляє неконтрольовані емоціїгнівається, кричить і відмовляється слухати чи реагує на вас із роздратуванням і неприязню, вам, імовірно, «перемиють кісточки» друзі та сторонні люди. При цьому ви можете відчути себе нікчемною мамою чи жахливим татом, хоча розумієте, що робите все можливе, щоб якомога краще виховувати свою дитину. Реальність полягає в тому, що людям властиво засуджувати один одного. У такій ситуації цілком природно відчувати почуття розчарування у своїй дитині або сорому за неї й турбуватися про те, як на таку поведінку дитини відреагують інші люди.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

  • Заохочуйте самостійність своєї дитини.
  • Якщо Ваша дитина потребує допомоги, створіть такі умови, щоб вона сама знайшла шляхи розв’язання проблемної ситуації.
  • Не давайте готових відповідей - Ваша допомога має обмежуватися натяками, навідними запитаннями.
  • Відзначайте досягнення дитини. Віддавайте перевагу похвалі, а не докорам.
  • Не доповнюйте схвалення вчинків або поведінки дитини критикою.
  • Не ставте перед дитиною завищені вимоги.
  • Не вимагайте від своєї дитини більше, ніж від себе.
  • Пам’ятайте, що для дитини позитивний приклад батьків значить більше за їхні повчання.
  • Створіть для дитини куточок, де буде її стіл, полички, іграшки, книжки, олівці фарби, альбоми та інші предмети, необхідні для її самостійної діяльності, гри.
  • Розповідайте дитині якнайбільше позитивного про самостійність, допитливість, а також про дитячий садок, школу.
  • Не проводьте розвивальних занять із дитиною пізно ввечері.  
  • Пам’ятайте, для продуктивної діяльності дитині необхідно спати 10-12 годин на добу, з урахуванням денного відпочинку протягом 1-1,5 год.

Рекомендації щодо формування довірливих стосунків з дітьми

  • Навчіться не тільки слухати, а й чути.
  • Будьте передбачуваним для дитини.
  • Ставтеся з повагою до потреб дитини.
  • Активно обговорюйте з дитиною загальнолюдські цін­ності, принципи моралі та етики.
  • Хваліть дитину, коли вона каже правду, особливо як­що це вимагає від неї певних зусиль.
  • Не обговорюйте поведінку дитини з іншими людьми в її присутності.
  • Кожну роботу дитини сприймайте,  як витвір мистецтва.
  • Будьте щирими, доброзичливими.
  • Приймайте дитину такою, яка вона є.
  • Дотримуйтесь обіцянки або не давайте її взагалі.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Важливим для формування характеру дошкільника є стиль спілкування дорослих  один з одним та з самою дитиною. У першу чергу це стосується спілкування батьків. Те, як ви  поводитесь з нею, згодом стане способом її поводження зі своїми дітьми, коли вона стане дорослою і буде мати власну сім’ю.

 

Шановні батьки! Спорт – запорука здоров’я вашої дитини!

«Щоб зробити дитину розумною і розсудливою, зробіть її міцною і здоровою. Хай вона бігає, стрибає, пустує, хай грає і діє, перебуває у безперервному русі».                                             

         Жан - Жак Руссо

Дехто може сказати, що займатись спортом дітям не потрібно, адже вони ведуть дуже активний спосіб життя. Проте, спорт допомагає дитині не тільки стати здоровішою та зміцнити імунітет, але й набратись впевненості, вольових якостей, навчитись дисципліні та взаємодії з однолітками. Займаючись спортом, дитина розширює свій кругозір, самовдосконалюється, формує корисні риси своєї індивідуальності, що в майбутньому допоможе здобути їй певних висот.

Заняття спортом покращують емоційний стан дитини. Спорт допомагає від психологічної перевтоми, покращує емоційний стан дитини та в цілому підвищує загальне самопочуття. Спорт надає впевненості в собі. Займаючись спортом, дитина стає витривалішою, починає легше долати навантаження в буденному житті, ставити свої маленькі цілі і досягати їх. І, звичайно, регулярні заняття спорту допоможуть не тільки покращити фізичний стан дитини, але й допоможуть при лікуванні захворювань. Займаючись спортом, у дітей покращується зір, імунітет, зміцнюється сон, стимулюється робота серця, вдосконалюється опорна-рухова система та зміцнюється вестибулярний апарат.                                                                  

Фізичні вправи – складова спорту

Як правильно організувати заняття фізичними вправами вдома?

Заняття фізичними вправами повинні займати не більше 10 – 15 хвилин, але проводити їх слід регулярно (наприклад, через день), оскільки лише регулярність забезпечує оздоровчий ефект. Надмірні фізичні навантаження дітям протипоказані, оскільки м'язи і кістки ще не сформовані повністю. Крім того, не рекомендується переходити до наступної вправи, якщо попередня не освоєна.

Де і як займатися фізичними вправами?

Для занять дитини фізичними вправами підійде будь-яке місце в кімнаті, яке слід звільнити від сторонніх предметів і небезпечних речей (стільців, табуретів, предметів, що б'ються). Бажано придбати мінімальний спортивний інвентар: скакалку, роликовий массажер, м'яч, гімнастичну палицю розміром 70-80см, еспандер для розвитку ще слабких дрібних м'язів кисті і пальців рук. Зберігати спортивний інвентар потрібно в спеціальному місці. Якщо можливо, проводьте заняття і на відкритому повітрі – у дворі, в найближчому парку. Для цього вам знадобляться футбольний або баскетбольний м'ячі. Візьміть з собою скакалки, невеликий м'яч для метання, ракетки і волан для бадмінтону. Взимку особливо корисні лижні вилазки і катання на санках – прекрасні засоби для оздоровлення, тренування сердечно – судинної і дихальної систем, м'язового апарату. Діти із задоволенням займаються фізичними вправами разом з батьками. Головне в залученні дитяти до занять фізичними вправами – особистий приклад дорослих - батьків, їх мудрість і терплячість.

ПОРАДИ  БАТЬКАМ:

  1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою. Як ви відноситеся до фізичного розвитку, так і відноситиметься ваша дитина. Висока самооцінка – одна з потужних стимул-реакцій для дитини виконувати будь-яку роботу, будь то домашні завдання або ранкова гігієнічна гімнастика.
  2. Підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку – заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше старання. На заняттях фізичною культурою необхідно витримувати єдину «лінію поведінки» обох батьків – не повинно бути протилежних розпоряджень (мама- «перестань бігати»; тато – «побігай ще хвилин п'ять»). Якщо це відбувається – ні про яке позитивне відношення дитини до фізкультури мови бути просто не може.
  3. Спостерігайте за поведінкою і станом свого малюка під час занять фізичними вправами. Інколи батьки не можуть зрозуміти, чому дитя вередує, не виконує, здавалося б, елементарних розпоряджень батьків. Причиною може бути і втома, та якесь приховане бажання (наприклад, дитина хоче швидше закінчити заняття фізкультурою, щоб поглянути цікаву телепередачу). Постарайтеся зрозуміти причину її негативних реакцій. Не жалійте часу і уваги на те, щоб встановити з нею душевний контакт.

Розвиток рухової активності малят

Розвиток рухових умінь малюка дозволяє одночасно форму­вати як його особисті якості (воля, наполегливість, кміт­ливість), так і привчати до дисципліни. Правильно організоване фізичне, зокрема рухове виховання, є запорукою формування у дитини звички до здорового спо­собу життя. Пам'ятайте, що координація рухів у дітей раннього віку розви­вається переважно під час гри та самостійної рухової діяльності.

• Важливо створити належні умови для того, щоб дитина могла вільно рухатися як вдома, так і на вулиці. Не варто стримувати природну активність малюка, краще надати йому можливість ходити, бігати, залізати на гірку та спускатися з неї, кидати м'яч та сніжки, копати лопаткою в пісочниці, возити за мотузочку іграшкові машинки тощо. Ігрова рухова діяльність дитини є умовою поступового зміцнення її м'язів, удосконалення координації рухів, розвитку спритності.

• Не слід постійно оберігати малюка від можливих падінь, та ударів, весь час водити його за руку. Наслідком такого виховання, як правило, стає наступне відставання у розвитку рухової гімнастики дитини.

• Разом із тим даючи дитині певну свободу, потрібно вчити її бути обережною, спрямовувати її рухову активність на пізнання навколишнього середовища.

• У жодному разі не дорікайте дитині за її невдачі, невміння, незграбність. Виховуйте в малюка цілеспрямованість та впевненість у собі.

• Повсякчас прагніть того, щоб рухові вправи, ігри та заняття приносили дитині радість і задоволення, тоді й успіхи будуть більш значними.

• Найкраще малюк досягає успіху, коли ви граєтеся разом із ним, а він вас наслідує.

• Під час фізичного виховання дитини обов'язково слід вра­ховувати її індивідуальні психічні особливості. Якщо малюк за вдачею боязкий, невпевнений у собі, його треба постійно підбадьорювати, хвалити навіть за найменше досягнення.

• Занадто спокійну та неквапливу дитину доцільно частіше за­лучати до рухливої гри, зацікавлювати новою іграшкою чи ви­гадуванням якоїсь неординарної ситуації.

Фізкультурно-оздоровча робота вдома

Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:

  • §    Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.
  • §    Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку.
  • §    Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.
  • §    Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів - вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м'ячем.
  • §    Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.
  • §    Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.
  • §    Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах, грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м'ячем, стрибайте через скакалку тощо.
  • §    Плавайте та грайте разом на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ - це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.
  • §    Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами, зокрема у весняну пору року. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти.
  • §    Беріть участь разом з дитиною у святах, розвагах, Днях здоров'я, які проводять у дитячому садку.
  • §    Відвідуйте батьківські збори, конференції, лекції з питань фізичного виховання дітей, організовані педагогами дошкільного навчального закладу. Дотримуйтеся наданих під час цих заходів рекомендацій.

Важливо пам’ятати, що саме батьки мають на особистому прикладі показати дитині, що спорт і фізична активність — це не тільки користь для здоров’я, але й весело проведений час.

 

Шановні батьки! А чи знаєте ви в які ігри можна пограти з дітьми молодшого дошкільного віку вдома?

Цікаве спільне заняття - безцінне проведення часу, коли мама, тато, бабуся можуть досталь поспілкуватися з малюком, приділяючи йому достатньо уваги. В яку гру пограти з дітьми молодшого дошкільного віку? Головна мета - розвиток базових навичок, логіки, мислення, навчання азам грамотності, тощо. Заохочуйте ініціативу малюка: необхідно почути до чого лежить душа.

Ігри з підручним матеріалом.  Сучасна квартира-спавжнє джерело для креативу. Банки з сипучими продуктами (крупами, макаронами, квасолею, горохом) - відмінна альтернатива музичним інструментам. Замініть конструктор звичайним папером. Зробіть паперову флотилію, ескадрон літачків, грандіозний оркестр. Такі іграшки надовго займуть малюка бо створені в теплій сімейній атмосфері.

Ігри з водою. Пропозиція поплескати у воді завжди зустрічається дітьми на ура. У невеликому тазику або у ванній з пінними горами можна розіграти фантазійну виставу.

Ігри для розвитку дрібної моторики. Звичайне тісто, пластилін - чудові матеріали для занять з малятами. Дітям подобається відчувати свої рухи, працювати з дрібними деталями, створювати казкові образи, фігурки тварин. Пов'яжіть ліплення до якоїсь недавньої події, яка вразила дитину: походу в цирк, зоопарк, подорожі.

Ігри з навчальними карточками. Зображення на них створюють образи, що запам'ятовується, допомагають дітворі легко і одночасно ефективно засвоювати і закріплювати інформацію.

Ігри з використанням літератури. Книга не лише джерело знань, з її допомогою можна побудувати веселу гру з малюком. Залучіть кількох членів сім'ї, почитайте дитині твір в ролях, влаштуйте веселий театрилізований процес. Казки, байки, дитячі вірші, в інтерпритації рідних заграють новими фарбами і не будуть здаватися нудними як звичайне читання в голос.

Креативна аплікація з журналів, рекламок. Розміщені в них яскраві ілюстрації вирізайте маленькими ножицями, клейте на аркуш паперу,   створюючи оригінальні картини. Важливо щоб у творчому процесі взяли участь як омога більше членів сім'ї.

Розфарбовування навпаки. Запропонуйте не банальний підхід до цієї розваги. Нехай малюк намалює контури картинки сам, а розфарбовувати зображення, вгадуючи його ідею, доручіть домочадцям.

 Домашній квест. Сьогодні популярні такзвані квест - кімнати. Зіграйте в полювання за скарбами вдома! Сховайте предмети в квартирі, розмістіть підказки - домашнє дозвілля перетвориться в відмінну пригоду. Частиною завдання може бути пазл, нескладна головоломка.

Рольові ігри. Згадайте дитинство, пограйте з дитиною у ветеринара і слоненя, ресторан, бібліотеку.Користь від такого проведення часу -з акріплення базових побутових навичок, формування адекватної поведінки.

Не потрібно бути професійним педагогом, щоб усвідомити просту істину: найцінніше, чим ви можете обдарувати дитину - любов і увага. Без домашніх спільних ігор тут ніяк не обійтися, вони - найважливіша частина виховного процесу.